Turnul Eiffel (vedere de la Trocadero, noaptea)

Turnul Eiffel (vedere din Arcul de Triumf)

Turnul Eiffel (vedere din Champ de Mars)

Turnul Eiffel (noaptea)

Turnul Eiffel

Daca exista ceva in Paris care sa nu aiba nevoie de prezentare, atunci acesta este, cu siguranta, Turnul Eiffel. Simbol al Parisului, al Frantei si, in acelasi timp, al intregii umanitati, Turnul Eiffel este cel mai vizitat monument platit al lumii, cu peste 6 milioane de vizitatori pe an.

Stiati ca Gustave Eiffel a intentionat sa-l construiasca initial in Barcelona pentru Expozitia Universala din 1888, ca trebuia daramat dupa douazeci de ani, atunci cand intra in posesia primariei pariziene sau ca varful turnului penduleaza cativa centimetri atunci cand bate vantul? Stiati ca este vopsit din sapte in sapte ani iar intreaga procedura dureaza 18 luni?

Toate aceste lucruri care s-au intamplat sau care, privind din alt unghi, n-au avut, din fericire, loc, fac din Turnul Eiffel un monument unic fara de care, atat Parisul, Franta, cat si intreaga lume ar fi fost, cu siguranta, mai sarace. Si atunci, nu ne ramane decat sa-l admiram in filme, in fotografie sau, de ce nu, chiar de la baza lui, privind in sus catre catre cer, cu speranta intr-o lume mai gratioasa.
 
Scurt istoric
———————————————————————————————————————————————————–
Desi un proiect preliminar data din 1884, constructia turnului a inceput pe 26 Ianuarie 1887, urmand sa fie finalizata in 1889, cu ocazia Expozitiei Universale de la Paris, organizata pentru a marca implinirea centenarului Revolutiei Franceze.

50 de ingineri au elaborat planurile turnului, ajungandu-se la un total de aproximativ 5,300 de schite, 100 de muncitori au produs peste 18,000 de parti din otel necesare asamblarii acestuia si 132 de oameni au lucrat efectiv pe santier. Constructia a durat doi ani si doua luni, turnul fiind inaugurat pe 31 Martie 1889.
 
Structura
———————————————————————————————————————————————————–
Turnul are in componenta 7,300 tone de metal. Impreuna cu partile non-metalice, acesta cantareste aproximativ 10,000 de tone, greutate care ar putea parea enorma. Nu este chiar asa! Daca am inscrie turnul intr-un cilindru determinat de baza lui si de inaltime, greutatea aerului cuprins in acest cilindru ar fi chiar putin mai mare decat cea a Turnului Eiffel.

Turnul Eiffel are 3 etaje, aflate la inaltimea de 57 metri (etajul I), 115 metri (etajul II) si 276 metri (etajul III). Inaltimea totala este de 324 metri, aspect care i-a adus, pana in 1930, titlul de cea mai inalta structura din lume. In anul respectiv, cladirea Chrysler din New York avea sa-i fure coroana.
 
Cum se ajunge la Turnul Eiffel
———————————————————————————————————————————————————–
Daca va deplasati prin Paris cu metroul, puteti ajunge in apropierea turnului folosind Linia RATP Metrou Linia 6, cu oprire la statia Bir-Hakeim sau, pentru o priveliste spectaculoasa care sa includa si turnul, la statia Trocadero. Tot la Trocadero puteti ajunge si cu Linia RATP Metrou Linia 9, iar daca vreti inca o alternativa, puteti folosi si Linia RATP Metrou Linia 8, cu oprire la statia École Militaire.

Puteti folosi si RER-ul, Linia C, cu oprire la statia Champ de Mars-Tour Eiffel.
Dintre autobuzele care ajung in apropierea turnului Eiffel, pot fi mentionate 42, 69, 72, 82 si 87.
 
Pe scurt
———————————————————————————————————————————————————–
Construit intre: 1887 – 1889
Constructor: Gustave Eiffel
Arhitect: Stephen Sauvestre
Ingineri: Maurice Koechlin, Emile Nouguier
Locatie: Champ de Mars, 75007
Arondisment: 7 – Palais-Bourbon
Statie metrou: Bir-Hakeim, Trocadero, École Militaire
Linii metrou: RATP Metrou Linia 6 RATP Metrou Linia 8 RATP Metrou Linia 9
Statie metrou: Champ de Mars-Tour Eiffel
Linie RER: C
Autobuze: 42, 69, 72, 82, 87
Program de vizitare: 1 Septembrie – 12 Iunie: zilnic, 09:30-23:45; 13 Iunie – 31 August: zilnic, 09:00-00:45.
Pret intrare: Etajul I: 5 €; Etajul II: 8 €; Etajul III: 13 €;
Fotografiatul: Permis
Site: www.tour-eiffel.fr
 
Harta
———————————————————————————————————————————————————–

Vizualizare hartă mărită

- - - - - - - - - - - - - -

Leave a Reply